Mit værste valg af frisure….

…var uden tvivl, da jeg klippede det så kort, at det ikke bare blevet “cute boyish look”, men faktisk endte med at gøre mig til et intetkøns-lignende væsen! Jeg var 17 år gammel og særdeles eksperimenterende i min tilgang til mange af livets aspekter. Jeg var ret inspireret af Halle Berry, men måtte (efter skaden var sket) erkende, at hun altså bare har et andet ansigt end jeg! Hun kan bære det – det kunne jeg bestemt ikke. Sådan en frisure kræver, at man har et “fint” ansigt. Gerne med skarpe kindben og en smuk hageform. Store øjne er også rigtigt godt if you wanna go short! Resultatet af mit korthårs eventtyr blev, at jeg 2 gange blev forvekslet med en ung dreng. Ikke særligt fedt. At jeg så prøvede at gøre skaden god igen ved at farve håret mørkere, gjorde det faktisk kun værre. Grundlæggende har det noget med min profil at gøre. Den er simpelthen ikke feminin nok til at kunne bære så kort hår. Et ansigt som mit, er nødt til at have en frisure, der indrammer det. Det kan ikke stå alene. Siden dengang er har jeg holdt mig fra korthårsfrisurer, selvom jeg stadig synes, de er noget af det fedeste. Af og til kan jeg godt være ved at “falde i” igen med tanken, “jamen, måske var det bare stylingen, der var forkert dengang?”, MEN så stopper jeg mig selv. Jeg VIL simpelthen ikke lave samme fejl to gange!

Alyssa Milano

Leave a comment